Tudnivalók a PD-elem bevizsgálása és felújítása kapcsán

Hirdetés

Egy autót sajnos nemcsak tankolni kell, hanem időről időre bizonyos alkatrészek cseréjére, felújítására is szükség van. Rendszeres karbantartással és jól megválasztott szakszervizek igénybevételével azonban minimalizálhatók a költségek.

Ezúttal a PD-elem felújítását járjuk körül, valamint a megoldás előnyeiről és hátrányairól is szó esik.

Általánosságban a PD-elemről

A PD-elem olyan befecskendezési eljárás, ami az adagoló, valamint a porlasztó egybeépítésével jött létre. Gyakran egyébként csak PD TDI-ként rövidítik.

Magát a megoldást a közvetlen befecskendezésű dízel motorok esetében használják. Minden hengerhez egy-egy PD-elem kerül beépítésre, ezt pedig a vezérműtengely működteti.

A PD-elem előnyei

A PD-elem nagyobb befecskendezési nyomás biztosítására képes. A szállítócsövek elhagyásának és az elektronikus szabályozásnak betudhatóan precízebben időzíthető. Ennek az lesz a pozitív következménye, hogy a porlasztás rendkívül pontos és kitűnő lesz.

A modern PD-elemek már előzetes befecskendezésre is képesek. Ennek során a levegő előmelegítésre kerül, az égési folyamat pedig könnyedebb lesz. A fődózist megelőzően 1-3 köbmilliméter gázolaj kerül az égéstérbe.

Mik a hátrányai?

Kifejezetten magas költségek keletkezhetnek, a nagy hengerszám ezen nem sokat segít. A magas nyomásnak egyenes következménye az, hogy hangosabb a folyamat. Ez lehet, hogy egyesek számára zavaró lehet az utastérben.

Ugyancsak a magas nyomásnak tudható be az a káros következmény, hogy az alkatrészek nagy igénybevételnek vannak kitéve. Ez az élettartamuk csökkenését vonja maga után. A trendek alapján nem lehet számítani arra, hogy ne szigorodnának tovább az emissziós normák. Ezeknek nem tudnak úgy megfelelni a PD TDI rendszerek, mint a közös nyomócsöves változatok.

Erről érdemes még tudni

A Siemens gyártmányú PD-elemek kapcsán sokan arról számolnak be, hogy gyorsabban tönkremennek, mint például a BOSCH által gyártottak. Sajnálatos, hogy ráadásul felújítási technológia sincs kiadva hozzájuk.

Akinek az autójában tehát Siemens, VDO vagy Continental PD-elem van, akkor a bevizsgálást követően csak gyári új alkatrésszel orvosolható a probléma. Sajnos nincs lehetőség a felújításra.

A Bosch PD-elemek viszont felújíthatók gyári alkatrészekkel. Ennek értelemszerűen a költsége is alacsonyabb, mintha cserélni kellene.

A felújításra is van garancia

A felújítás olyan szolgáltatás, amelyre jár garancia. Persze ez csak akkor érvényesíthető, ha kap az ember számlát a felújításról. Bár egyes cégek trükközhetnek azzal, hogy olcsóbban kínálják szolgáltatásaikat számla nélkül, ezzel a lehetőséggel már csak a garanciával összefüggő bizonyítás hiánya miatt sem érdemes élni.

Csak olyan helyen érdemes PD-elem felújítását igényelni, ahol gyári alkatrészekkel dolgoznak és számlát adnak az elvégzett munkáról.

(x)

Hirdetés