Hirdetés

„A kiállított fotográfiák, videóanimációk és térinstallációk az op art és kinetizmus jelenünkben is érvényes törekvéseit, vizuális üzenetét közvetítik” – közölte a Janus Pannonius Múzeum.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Fotográfia Szak és a Janus Pannonius Múzeum együttműködésében zajló kurzus és workshop anyagából nyílik PHOTO-OPART Vasarely Experience címmel kiállítás április 5-én, szerdán 18 órakor a JPM Vasarely Múzeumban (Káptalan u. 3.).

A kiállított, Vasarely ihlette művek az op art és a kinetizmus ma is érvényes törekvéseit, vizuális üzenetét közvetítik.

A munkák a MOME fotográfia szakos hallgatóknak tartott workshopján jöttek létre, amelynek fő témája az optikai művészet 20. századi hagyományai, jelenléte és innovációja volt. Ennek keretében történeti és kortárs példákon keresztül vizsgálták a fotó kapcsolódását, jelenlétét és alternatíváit más művészeti médiumok között.

[su_box title=”A kiállító művészek:” style=”glass” box_color=”#76da5f” radius=”2″]Bárány Judit, Bányász Anna, Drapkó Péter, Forgách Anna, Gonda Soma, Haupt Bernát, Kudlák Amy, Lőrincz Alíz, Molnár Levente, Pál András, Szövérffi Adrienn, Tar Ágnes, Tajti Virág, Tompa Lukács, Tóth-Heyn Máté, Veress Nikoletta, Vida Szabolcs.[/su_box]

A 2021 nyarán zajlott kurzus munkáit minden hallgató prezentációban mutatta be a félév végén, amelyekben megjelentek a tervezési folyamatok a referenciáktól a kész művekig.

Ezt követően a 2021-2022-es tanév második szemeszterében egy szabadon választható tárgyként elméleti és tervező szakosok együttműködésére adott alkalmat az Op art Vasarely kiállítás című kurzus. A félév során közösen megtervezték a kiállítási tereket és továbbfejlesztették a folyamatban lévő hallgatói projekteket.

[su_note note_color=”#ebd8dc” text_color=”#161515″]Victor Vasarely művészetében a fotográfia újításainak adaptációiból született meg a kinetizmus, ahol a fekete-fehér plasztikai egységek, elmosódott vonalak és töréspontok tagolják a kinetikus művet. Grafikai tanulmányai forradalmiak voltak a modern fotográfia olyan kompozíciós törekvéseinek bevezetésében, mint például a pozitív-negatív kontrasztok, a nagyítás és a deformáció. Szenvedélyes kísérleteinek célja, a mozgás és az idő mint negyedik dimenzió optikai érzékelésének, az „új látásnak” a megragadása volt.[/su_note]

A kiállítás május 2-ig látható.

Hirdetés