21 C
Pécs
hétfő, április 29, 2024
KezdőlapAbszolút PécsPécsről pécsieknek: bárki megnézheti a márkakutatás részletes anyagát

Pécsről pécsieknek: bárki megnézheti a márkakutatás részletes anyagát

Nemrég piackutatást végzett Pécs önkormányzatának Gazdaságfejlesztési Főosztálya a PTE KTK the CoRe lab kutató műhelyével, amelynek témája Pécs mint márka értékelése volt, vagyis mi és milyen a város vonzereje. A kutatás célja a városmarketing-stratégia támogatása, valamint Pécs új arculatának kialakítása. A teljes anyaghoz bárki hozzájuthat, csak egy e-mailt kell hozzá elküldeni – írja a városháza.

A kutatás során kétféle módszerrel dolgoztak, 1000 magyar lakost online kérdeztek meg, 600 pécsit pedig telefonon. Mivel a piackutatás a városról szól és alapvetően a pécsieknek készült, bárki rendelkezésére bocsátja annak részletes anyagát a pécsi önkormányzat.

Ha tehát szeretnénk megismerni, milyen szeretett városunk megítélése, csak egy e-mailt kell küldeni a [email protected] címre.

Röviden azért összefoglaljuk, mi derült ki a kutatásból:

  • Belföldre évente többször is utazik a magyarok nagy része, a természethez, a vízparti nyaraláshoz és a városlátogatáshoz kapcsolódnak az úti célok.
  • Pécs a negyedik leggyakrabban látogatott nagyváros Eger, Debrecen és Veszprém után, és a harmadik legszimpatikusabb város Eger és Szeged után.
  • A hazai nagyvárosok közül (kivéve Budapest) sorrendben Debrecen, Szeged és Pécs a legismertebbek, a legélhetőbb városok közt (jó a közbiztonság, megfelelő egészségügyi és helyi szolgáltatások állnak rendelkezésre) is természetesen szerepel Pécs.
  • A kultúra kifejezés kapcsán nagyon erős Pécs pozíciója, messze kiemelkedik.
  • A megkérdezettek válaszai alapján leginkább a minőségi, kulturális, szép jelzők állnak közel Pécshez. Átlag feletti értékelést kapott a kulturális, tudomány és a természetközeliség városa pozíció a megkérdezettek szerint.
  • A leghíresebb pécsi jelképek közül a Széchenyi tér és a dzsámi, valamint a tv-torony és a Mecsek emelkedik ki.
  • A legismertebb pécsi márkák: a Zsolnay, a Pécsi Sör és a Pécsi Kesztyű.
  • Pécs környékét is kedvelik a megkérdezettek, a Mecsek mellett Orfűt, Villányt és Siklóst is említették.
  • A 607 pécsi telefonos interjújából azonban az is kiderült, az itt élők kicsit kritikusak, kevesebb mint 60 százalékuk (pontosan 59,3 százalék) elégedett az élettel Pécsett.

Ugyanakkor 88 százalék mégis szeret itt élni.

  • A legelégedettebbek a közép-, és felsőfokú végzettséggel rendelkezők, fiatalok, családosok, akik jónak tartják a város elhelyezkedését, földrajzi adottságait és gasztronómiai kínálatát.
  • Az elégedetlenséget okozó tényezők pedig a munkalehetőségek, az egészségügyi szolgáltatások minősége és a lakhatási lehetőségek voltak.

A pécsi márkakutatásról korábban itt és itt írtunk.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő