8 áruszállítási hiba, amit a vállalkozások gyakran elkövetnek

Hirdetés

Napjainkra az e-kereskedelem szinte az összes szektorban forradalmasította a vásárlási szokásokat. Különösen a Covid-járvány idején pörgött fel a webshopos rendelések iránti igény, mindennek következtében pedig a legtöbb cég számára kulcsfontosságúvá vált, hogy a lehető legkielégítőbb módon megfeleljenek az egyre komplexebb logisztikai kihívásoknak. Csakhogy az áruszállítás során számos tényezőnek kell egyidejűleg működnie ahhoz, hogy a termékek pontosan, időben és épségben megérkezzenek a vásárlókhoz, ami miatt számos hibázási lehetőséget rejt magában.

 

Cikkünkben a 8 leggyakoribb hibát szedtük össze, amelyekkel a cégek kivívhatják vásárlóik elégedetlenségét.

1. Helytelen csomagolás

Ha nem megfelelő módon csomagoljuk be a megrendelt árucikkeket, a kézbesítés során könnyen megsérülhetnek vagy eltörhetnek. Ezen túlmenően a helytelen csomagolás a szállítás szervezését és a logisztikai folyamatot is megnehezítheti, ami további késedelemhez vezethet. Különösen a nagycsomag-szállítás esetén kell nagy figyelmet fordítanunk arra, hogy az árucikkek mind a logisztikai kívánalmak, mind az áruvédelem szempontjából megfelelő módon legyenek csomagolva.

2. Túl magas szállítási díjak

Az online kereskedők gyakorta küzdenek azzal, hogy milyen szállítási díj fejében kézbesítsék árucikkeiket a megrendelőknek. Jobban járunk, ha a logisztikai feladatokat kiszervezzük egy külső partnernek, hiszen ezek a szállítócégek általában egy nagyobb szállítmány részeként, kedvezőbb feltételekkel kézbesítik a csomagjainkat. A szállítási díjakat így minden esetben észszerű kereteken belül tarthatjuk, legyen szó törékeny árucikkek kézbesítéséről vagy éppen nagycsomag-szállításról.

3. Pontatlan leltármenedzsment

Számos probléma adódhat abból, ha a leltárkészletünk nem naprakész, vagy pontatlanul kezeljük. Semmi sem frusztrálóbb annál egy vásárló számára, ha leadott egy rendelést, esetleg online már fizetett is érte, de a cégünk végül mégsem tudja biztosítani számára a kiválasztott terméket. Mindig gondoskodjunk arról, hogy a webshopunk a valós idejű készletet mutatja!

4. Túl hosszú szállítási idő

Napjainkban a vásárlók már hozzá vannak szokva a rendkívül gyors, akár másnapi kézbesítéshez. Ha cégünk képtelen tartani a lépést a konkurenciával ebben a tekintetben, akkor könnyen lehet, hogy a potenciális ügyfeleink inkább úgy döntenek, hogy máshol adják le a rendelésüket.

5. A nyomon követés lehetőségének hiánya

A mai technológiai környezetben már alapvető elvárás, hogy a vásárlók nyomon tudják követni a megrendelt csomagjukat. Ha erre nem biztosítunk lehetőséget, azzal nemcsak bizalmatlanságot kelthetünk, de az esetleges vitás helyzeteket is nehezebben tudjuk utólag tisztázni.

6. Elégtelen kommunikáció

Amikor online értékesítjük árucikkeinket, és egy komplex logisztikai folyamatot felügyelünk, elkerülhetetlen, hogy olykor-olykor hibákat kövessünk el. Sokkal rosszabb azonban, ha ezeket a hibákat nem a megfelelő módon kommunikáljuk az ügyfeleink felé. Igyekezzünk a lehető legtöbb információt már a vásárlási folyamatot megelőzően az érdeklődők tudomására juttatni, a kétoldalú kommunikációhoz pedig a legtöbb csatornát biztosítani!

7. A speciális kérések figyelmen kívül hagyása

Amennyiben a megrendelőnek bármilyen speciális kérése van akár a kiszállítás körülményeivel, akár a megrendelt árucikk csomagolásával kapcsolatosan, minden esetben kiemelt figyelmet kell fordítanunk rá. Ha ugyanis elmulasztjuk ezeknek a teljesítését, nem várt kellemetlenségeket okozhatunk az ügyfélnek. A rendeléskor lehetőség szerint biztosítsunk egy „megjegyzés” mezőt, ahol ezeket a kérések kommunikálhatják felénk a vásárlók!

8. A fenntarthatósági szempontok ignorálása

A csomagolásra használt anyagoktól kezdve a logisztikai döntésekig számos tényezőn múlhat, hogy a szállítási procedúra mennyire környezetterhelő hatású. Ha nem vesszük figyelembe a fenntarthatósági szempontokat az áruszállítás során, azzal nemcsak a cég hírnevét is csorbíthatjuk, de hosszabb távon a vásárlói bizalmat is erodálhatjuk.

Ha ezeket az áruszállítási hibákat elkerüljük, azzal nemcsak ügyfeleink elégedettségét növelhetjük, de a cég operatív tevékenységének hatékonyságát is javíthatjuk, ezáltal pedig hosszú távon a további növekedésre is lehetőséget teremtünk.

(x)

Hirdetés