Gyermekednek legyen élmény a tanulás!

Hirdetés

A tapasztalati úton történő tanulás a diákok számára kézzelfogható, igazi élményt jelent, szinte észre sem veszik, hogy tanulnak, hiszen inspiráló környezetben és helyzetekben sajátíthatnak el új ismereteket és tehetnek szert készségekre.  Bővebben: Gyermekednek legyen élmény a tanulás!

Olyan készségeket biztosít a diákok számára, mint a kreativitás, az innováció, a csoportos együttműködés, a problémamegoldás és a kritikus gondolkodás. Ezek hasznosak az egyéni fejlődés és a karrierépítés szempontjából is. Az összetett, valós problémák révén kihívásokkal szembesülnek, ami segíthet az önbizalom, a rugalmasság és az önismeret fejlesztésében. 

Miben más, mint egy hagyományos iskola?

A hagyományos iskolák a kognitív tanulásra helyezik a hangsúlyt, vagyis a diákok a tények memorizálása révén sajátítják el a tudást, ezzel szemben a gyermekközpontú oktatást magukénak valló iskolákban a gyerekeket bevonják a tanulási folyamatba. Amenniben ilyen oktatási intézményt keresel gyermekednek,  a Brit-Magyar Iskola számotokra a megfelelő hely!

Ebben az intézményben az oktatás célja az, hogy a diákokat érdekelje és lelkesítse az, amit tanulnak, hogy megőrizzék kíváncsiságukat az új dolgok iránt. Biztonságos, boldog és támogató környezetet biztosítanak a gyermekek számára, az életkoruknak megfelelő terhelés és az egyéni képességek figyelembevételével. Ebben a környezetben a diákok magabiztosan tudnak tanulni, kísérletezni, kockázatot vállalni, hibázni és ezekből a hibákból okulni.

Követni a világ változásait

A tapasztalati tanulás iránti igény nem új keletű, ugyanis még az 1920-as években dolgozta ki a német Kurt Hahn, majd az 1970-es években David Kolb alkotta meg a módszertanát, de hatással volt Carl Rogersre is.

A hagyományos oktatással ellentétben, ahol az akadémikus tudás megszerzése a cél, a tapasztalati oktatás célja a diákok személyiségének és érettségének fejlesztése. Ennek során nem az számít, hogy a tanulás mennyi időt vesz igénybe, hanem inkább az, hogy tapasztalatainkat átgondolva, elemezve eljussunk az ismeretek használatáig. 

A tanultak kezdeményezésre és döntésre késztetik a diákokat, aktívan bevonódnak a folyamatba, érzelmileg, szociálisan, lelkileg és fizikailag is elkötelezetté válnak. Megtapasztalhatják a sikert, a kudarcot, a kockázatvállalást, ezáltal felfedhetik saját értékeiket.

A tanulás lehet felfedezéssel teli és kalandos

A gyermekközpontú oktatásban a tanár biztonságos légkör teremt, támogatja a diákokat, felveti a problémákat, de azokra nem ő ad választ, hanem a tanulók érdeklődését, motivációját felkeltve támogatja és ösztönzi őket a megoldások keresésére. Ezáltal megtanulják, hogy lehet hibázni és a hibákból okulni. A szubjektív tanulságok pedig maradandóvá teszik az élményeket. 

A tanár nem tantárgyi tudást ad át, hanem a gyerekek érdeklődésének megfelelően kiragad egy-egy témát, amelyhez feladatot adva, játékosan új ismeretekkel gazdagítja a csoport tagjait, illetve akár tapasztalataik alapján a gyerekek is egymást.

(x)

Hirdetés