Mindegy, hogy hova viszi chiptuningra az ember az autóját?

Hirdetés

Sokan úgy döntenek, hogy az ismerőseik által ajánlott helyre viszik autójukat motoroptimalizálásra. Mások az interneten, a közösségi oldalakon próbálnak meg tájékozódni, ott néznek utána, ki melyik céget javasolja.

Ha valaki egy közösségi oldalon feltesz egy kérdést, hogy ki mit ajánl, akkor általában záporozni kezdenek a különféle nevek, cégek. Ebből aztán ember legyen a talpán, aki kiválasztja a legmegfelelőbbet. Több tényezőt is mérlegelni kell: ki az, aki valóban azt nyújtja, amit ígér, kinek mekkora a tapasztalata, és persze az ár is befolyásoló tényező.

Nem kell mindenkinek bármi áron az ügyfél és a pénz

A chiptuning vélemények különfélék lehetnek az egyes cégeknél. Érdemes megnézni a közösségi oldalakon lévő ajánlásokat, hiszen azokat egyetlen cég sem tudja manipulálni, így ők sem. Az ügyfelek elégedettek, és részletesen kifejtik, hogy azt kapták a pénzükért, amit kértek.

Persze nem mindenki dicséri őket. Egyes cégek hangot adtak már annak, hogy “full tuning autót” nem vállalnak. A honlapjukon kifejtik, hogy valóban nem vállalnak bármilyen átépített autót. Ha a kocsi kisebb módosításokon esett már át, ami az intercoolert, a katalizátort érinti, akkor például nem mondanak nemet.

A komolyabb átalakításokon átesett autókat viszont sokszor visszautasítják. Ide sorolható a nagyobb turbó, hybrid turbó, nagyobb befecskendezők, teljes szívóoldali átalakítás, és még hosszasan lehetne folytatni a sort. Az úgynevezett Stage 3 tuningos kocsik motoroptimalizálását, bevétel ide vagy oda, elutasítják.

Mi az oka ennek?

Van, amikor egyszerűen nem éri meg egy autóra bizonyos összeget rákölteni. Tegyük fel, hogy van egy 800 ezer forintot érő kocsi. Ha a kért beállítások 400 ezer forintba kerülnek, akkor erősen kétes, hogy azokat megérné elvégezni. Márpedig ha körülményes a feladat, és sok munkaórát igényel, akkor lehet, hogy ilyen összeg jön ki.

Akadhatnak olyanok, akik ennek az összegnek egy csekély százalékáért elvégzik elméletileg ugyanazokat a beállításokat. Lehet, hogy csupán néhány óra leforgása alatt végrehajtják őket. A kérdés az, hogy valóban azért dolgoznak ilyen gyorsan, mert ennyire profik, ennyire rutinosak, vagy sokkal inkább azért, mert csak összecsapják a dolgokat? Esélyes, hogy inkább az utóbbiról van szó.

Egy lelkiismeretes cégnél nem vállalnak el olyan járgányt, ami már ránézésre sem néz ki jól műszakilag. Első a biztonság, az átalakított autók esetében ez hatványozottan igaz.

A jó munkához idő kell

Közismert mondás, hogy a jó munkához időre van szükség, és ez a chiptuning esetén is így van. Ha valaki komplett beállításokat akar, akkor két óra alatt azokat nem lehet megoldani. Az utcai beállítások nem elég precízek, a fékpadon történő beállításokra viszont rá kell szánni a kellő mennyiségű munkaórát.

(x)

Hirdetés